آجر نما قرمز

آجر نما قرمز

آجر نما قرمز

آجر نما قرمز از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی است که بیشتر برای نمای خارجی ساختمان و آپارتمان استفاده می شود. اگر در حین تولید آجر از خاک شیل و یا خاک ساوه به همراه رنگ اخرایی استفاده نمایند آجر قرمز رنگ تولید می شود. البته نوع خاک مصرفی کارخانها بستگی به خاک معدن آنها دارد. بعضی معادن خاک رنگ قرمز تر و یا رنگ متمایل به سیاه دارد و بعضی از معادن دارای خاک های هستند که آجر حاصل از آن رنگ متمایل به پرتقالی تیره دارد .

مواد تشکیل دهنده آجر قرمز و آجر نما قرمز

آجر نما قرمز از 90 درصد شن و 10 درصد آهک تولید می شود. تحت حرارت بالا، بخار قرار می گیرد. این روش autoclave نامیده می شود. رنگ یک و نیم مواد بر اساس رنگ استفاده می شود. بنابراین، سایه های محصول می توانند طیف گسترده ای داشته باشند.

آجر از متداول ترین نوع آجرهای نما می باشد که بدلیل وجود خاک رس در اکثر نقاط جهان از آن استفاده می شود. آجر نمای قرمز بدلیل وجود اکسید آهن در خاک های مورد استفاده دارای رنگ کاملاً طبیعی می باشد. علاوه بر آن دانه بندی خاص این آجر است که آن را از آجرهای قرمز رسی معمول متمایز کرده و ترکیب رنگی متفاوتی را در نمای ساختمان بو جود می آورد.

همچنین ویژگی خاص آجرهای نما باعث شده است که این نوع آجرها ویژگی منحصر به فرد و قدرتمندی را در زیبایی بخشی به ساختمانها داشته باشند و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرند. این محصول هم یکی از انواعی است که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارد. و جزء پر استفاده ترین مصالح ساختمانی می باشد. همان طور که می دانید آجر رنگ قرمز از خاک های شیل بخاطر حرارت بالا آجرها به رنگ قرمز در می آیند.

ویژگی های آجر نما قرمز

  • عایق حرارتی مناسبی در فصل سرما برای جلوگیری از هدر رفت دمای داخل و در فصل گرما برای ممانعت از انتقال گرمای بیرون به داخل ساختمان می باشد.
  • به دلیل به وجود آمدن رنگ آجر به هنگام پخت در کوره و استفاده از خاک مرغوب، با تابش خورشید تغییر رنگ در آن مشاهده نمی شود.
  • با گذشت زمان لب پر نمی شوند و تغییر شکل و فرم نمیدهند.
  • در برابر یخبندان مقاوم می باشد تا منقبض و منبسط نشود.
  • این محصول دارای استقامت و طول عمر بالا می باشد.
  • قیمت بسیار مناسب تر از سایر آجر های نما و شوره نمی زنند.

کاربرد آجرنما قرمز

بیشترین کاربردی که این نوع از انواع آجر سفال دارد استفاده از آن در نمای داخلی و نمای بیرونی و هم چنین سنگ فرش ها ست. اگر از این نوع آجر با ترکیبی از رنگ های تیره و روشن استفاده شود جلوه ای بسیار زیبایی به نمای ساختمان می دهد. هم چنین در مناطقی که رطوبت بالایی دارند به دلیل مقاومت این آجر در جذب از آن استفاده می کنند. این نوع آجر در سنگ فرش های ویلایی، پیاده روها و منازل کاربرد دارند.

استفاده از این نوع آجر به کسانی پیشنهاد می شود که در مناطقی که دمای هوا به نسبت خیلی پایین است از آن استفاده کنند. چرا که در زمستان و یخ و یخ بندان مقاومت زیادتری دارد. هم چنین در شهرهایی که آلودگی هوا زیاد است می توان از این نوع آجر استفاده کرد که در برابر جذب آلودگی مقاوم هستند. هم چنین در شهرها و مناطق مرطوب و شرجی به دلیل مقاومت در برابر رطوبت.

نمای آجری قرمز

وجود قسمت آجری در نمای بیرونی ساختمان موجب شده تا از تابش مستقیم خورشید به خانه جلوگیری شود و هوای داخل معتدل باقی بماند. همچنین دیوار‌ های بتنی در دیگر قسمت‌ ها که با سلیقه و ظرافت طراحی شده بر زیبایی نمای ساختمان افزوده است.

لازم به ذکر است در صورتی که از همان پودر شیل استفاده شود استحکام و دوام آجر بسیار بیشتر است. همچنین ماندگاری رنگ آجر نیز بسیار بیشتر است و آب کمتری جذب می کند. تنها رنگ آن کمی به پرتقالی تیره گرایش دارد. البته در صورتی که حرارت کوره پخت را بیشتر کنیم رنگ تیره تری هم پیدا می کند. ولی اگر مواد مصرفی خاک ساوه و رنگ اخری باشد زیبایی ظاهری آجر بر استحکام آن غلبه می کند.

این نوع آجر به مراتب استحکام کمتری دارد و همچنین قیمت آجر قرمز کمتری دارد. توجه به این نکته ضروری است که هر چه خاک مورد استفاده در آجرهای قرمز بیشتر آسیاب شود. و ذرات موجود در خاک ریزتر و یک دست تر باشد آجر بسیار با کیفیت تر و زیباتری تولید می شود. حتی این نوع آجر آب کمتری نیز جذب می کند.

ابعاد آجرنما قرمز

  • ۵.۵×۱۰×۲۱.۵
  • تک ۷۵۰۰
  • ده چرخ ۱۱۰۰۰
  • تریلی ۱۷۰۰۰
  • وزن ۱۳۵۰ کیلوگرم
Call Now Buttonاستعلام قیمت/مشاوره تلفنی