انواع بلوک ساختمانی

انواع-بلوک

انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک ساختمانی

بلوک های سیمانی

بلوک های سیمانی از دیگر بلوک های ساختمانی می باشد که از ترکیب سیمان,شن ریزه, ماسه و آب تولید می شود. بلوک سیمانی در دو نوع توخالی و توپر ساخته می شود که در دیوارهای باربر و غیرباربر و دیوارهای جداکننده قابل استفاده می باشد.

بلوک سفالی

بلوک سفالی پرکاربردترین بلوک ساختمانی می باشد که در دیوارهای ساختمانی متشکل از خاک رس و آب که به صورت قالب‌های سوراخدار در ابعاد مختلف تولید می‌شود. بلوک‌های سفالی در دو نوع دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می گیرند که در بخش های غیرباربری به کار می روند.
اين بلوک‌ها در ابعاد مختلف توليد می شوند. سطح بلوک‌های سفالی معمولاً شياردار است تا ميزان چسبندگی آنها با بتن افزايش يابد. بلوک سفالی معمولاً در كارخانه و به وسيله دستگاه‌های مجهز توليد می‌شود تا بلوک‌ها عاری از ترک و دانه‌های آهكی باشند و رنگ آنها كاملاً يكنواخت بوده و به طور يكسان پخته شده باشد. سطح بلوک‌های سفالی بايد عاری از انحنا و خميدگی باشد و لبه‌های تيز و مستقيم و بافت ريز و متراكمی داشته باشند. عرض بلوک‌های سفالی معمولاً ۲۵ سانتيمتر و وزن آنها حدود ۳ تا ۱۰ كيلوگرم متغير است.
‌بلوک های سفالی مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند وهزینه آن ها پایین می باشد.و از عیب های این بلوک ساختمانی هم می توان زمان اجرای طولانی را نام برد.

آجر فشاری

آجر فشاری به صوت دستی تولید می شود که به آن آجرگری می گویند.این نوع آجر برای تمامی کارهای ساختمانی مانند کرسی چینی، گره‌چینی، طاق ضربی، دیوارهای حمال و تیغه چینی مناسب است.

بلوک هبلکس

هبلکس یک نوع بتن متخلخل است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. این نوع بلوک به دلیل نرمی و قابل برش بودن به راحتی قابل سیم گذاری و لوله گذاری می باشد. بلوک هبلکس وزن پایین و مقاومت فشاری بالایی دارد. بلوک هبلکس مقاومت خوبی هم در برابر آتش و حرارت دارد از این رو عایق خوبی برای حرارت و صوت محسوب می شود. از دیگر مزایای بلوک هبلکس می توان میزان به کار رفتن سیمان و ملات را نام برد که یک چهارم دیوارکش با آجر می باشد.
بزرگترین عیب بلوک هبلکس عدم استحکام در دیوارهای باربر است چرا که این نوع بلوک نمی تواند وزن زیادی را متحمل شود

بلوک لیکا

نوعی از بلوک های ساختمانی که در تولید آن ها به جای سنگدانه های معمولی از سنگدانه های سبک رسی به نام لیکا استفاده می شود, بلوک لیکا نام دارد. این دانه ها از انبساط خاک رس در کوره های گردان با حرارتی حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد بدست می آیند. یکی از مهمترین فرآورده های لیکا در ایران بلوکهای سبک لیکا می باشد که از مخلوط سبک دانه ها با سیمان و آب بدست می آید. از مزایای بلوک لیکا می توان وزن کم، هدایت حرارتی پائین، افت صوتی مناسب، مقاومت بالادر برابر آتش، استحکام و پایداری را نام برد.

 

طراحی وسئو:آوین نت

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonاستعلام قیمت/مشاوره تلفنی